Welcome Blog


Ahad, 5 Ogos 2012

Suplemen Memberi Kekuatan Dan Kesihatan Ketika Berpantang..=)

Aku berkenalan dengan produk Shaklee ini semasa aku mencari-cari set ketika berpantang nanti..Aku memang kalau boleh nak elakkan dari makan jamu atau minum air akar kayu..Memanglah elok tetapi selama 2 minggu selepas bersalin ibu-ibu yang berpantang disyorkan untuk tidak mengambil sebarang jamu atau minum air akar kayu jika menyusukan anak kerana akan menyebabkan bayi kuning..

Setelah membuat perbandingan antara set-set ketika berpantang yang ada di pasaran,aku mengambil keputusan untuk mengambil suplemen Shaklee ketika berpantang nanti..Gabungan keempat-empat jenis suplemen ini dan khasiat yang terkandung di dalamnya dapat membantu pemulihan ketika bersalin..Memang moden style berpantang dengan suplemen saja..

Jangan salah faham aku hanya makan suplemen ini tanpa pengambilan jamu atau penjagaan luaran..Semua itu penting untuk pemulihan dalaman dan luaran selepas bersalin..Setelah cukup usia Madiihah 2 minggu,baru aku mulakan memakan jamu..Itupun aku kurangkan sukatan jamu untuk mengalakkan Madiihah panas kerana Madiihah menyusu susu badan..

Inilah 4 suplemen yang aku amalkan sepanjang aku berpantang..=)

Zinc Complex

Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita.
Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.
  • Zink Complex Shaklee merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein.  
  • Ia juga menyediakan kalsium untuk memelihara kesihatan.*
Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). 

Individu yang menghidap lupus eritematosus sitemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

B-Complex

Vitamin B penting untuk kesihatan yang baik.

B yang lengkap dan seimbang.
B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
  • B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.*
  • Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh.
  • Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.*
Sustained Release Vita-CTM 500 mg

Sumber vitamin C semulajadi yang disalurkan jam demi jam.

Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. 
  • Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan.
  • Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh.  
  • Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.*
Vita-Lea® Iron Formula

Multi vitamin dan  multi mineral.

Multi yang hebat.
Suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli. 
Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

Jika diambil setiap hari, Vita-Lea mampu:
  • Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik.*
  • Mengandungi beta karotena yang membantu dalam mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu.
  • Mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi.
  • Biotin dan asid pantotenik membantu untuk memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh.
  • Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah.*
Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa).

Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

* Semua produk di atas ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Sumber gambar dan penerangan produk daripada www.shaklee.com.my

Alhamdulillah,memang terasa cepat segar dan kembali pulih akibat kesakitan bersalin..Luka jahitan pun cepat kering dan sembuh..Seminggu lebih itu aku sudah merasa sihat..Kawan-kawan aku yang datang melawat pun seperti hairan melihat keadaan aku seolah-olah tidak bersalin sebelum ini..

Keletihan akibat berjaga malam menjaga Madiihah juga tidak terasa sedangkan memang tidak mencukupi waktu tidur aku..Sembelit pun tidak menjadi masalah kepada aku dengan pengambilan suplemen, pengambilan air yang cukup dan pemakanan yang seimbang..Trauma juga kalau kena sembelit semasa berpantang ini..

Kini,aku masih meneruskan pengambilan suplemen ini untuk memberikan aku tenaga dan kesihatan yang amat aku perlukan..Bukan mudah untuk seorang wanita yang bergelar isteri dan ibu untuk bekerja,menjaga suami dan anak serta menguruskan rumahtangga dalam satu masa tanpa keletihan tetapi syukur aku mampu menguruskan semuanya dengan baik..

Aku ingin berkongsi apa yang telah aku alami semasa berpantang dengan bakal ibu-ibu di luar sana..Kunjungi Facebook Sihat Dan Cantik Bersama MaMadiihah untuk mendapatkan penerangan lanjut tentang produk dan harga..Kesihatan itu kecantikan..=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan