Welcome Blog


Selasa, 24 Februari 2015

Mengandung Lagi?!!!

Assalamualaikum.
Rasa macam sudah lewat seminggu aku tidak dikunjungi 'kawan baik' ku setiap bulan itu.Mulut pula terasa pahit.Nak makan masam-masam dan minum manis-manis.Apabila Naziihah menyusu terasa sakit.Apakah ini tandanya aku mengandung lagi?Aku cuba berfikiran positif bahawa aku mungkin lambat period disebabkan aku sakit sebelum ini dan makan ubat yang menganggu proses semulajadi badan.Hormon jadi tak stabil.Tapi tak adil kalau aku makan sesuka hati dan memberi kesan kepada kandunganku jika betul aku mengandung maka ujian kehamilan harus dilakukan.

18 Januari 2015
Ketika keluar menikmati pizza bersama suami dan anak-anak,aku sebelum itu singgah di 7 Eleven untuk membeli alat ujian mengandung.Selesai memesan makanan,aku ke tandas untuk melakukan ujian.Akhirnya terjawab sudah apabila dua garisan muncul dari alat ujian itu.Sangat jelas menandakan aku sudah mengandung dalam 5 minggu dari tarikh hari pertama periodku yang terakhir.Dalam kita merancang,perancangan Allah lebih hebat.Im gonna be mother for the third time!

Sama sahaja situasi semasa aku tahu aku mengandungkan Naziihah.Usia Madiihah ketika itu 1 tahun 2 bulan dan aku melahirkan Naziihah ketika usianya 1 tahun 10 bulan.Ikut pada tarikh jangkaan bersalin,aku akan melahirkan anak ketiga ini pada 15 September 2015 pada usia Naziihah hampir 1 tahun 10 bulan.Apakah anak-anak seterusnya aku akan lahirkan pada jarak umur yang sama?

Bercampur baur perasaan ketika ini.Ingatkan aku nak jarakkan kelahiran seterusnya sekurang-kurangnya pada 2016.Rezeki Allah beri takkan kita nak menolak.Akanku teruskan kehamilan ini.Kita tak tahu dalam ramainya anak kita,siapa yang akan mendoakan kita apabila kita sudah meninggal dunia nanti.Aku yakin ada hikmah aku mengandung lagi.Aku tak publishkan post ini kerana aku nak menunggu masa yang sesuai untuk hebahkan tentang kehamilanku ini.Bukan aku tak gembira dengan kehadirannya cuma kali ini biarkan ia menjadi satu kejutan yang istimewa.

Wahai anak ketigaku,tumbuhlah dengan sihat dalam kandunganku.Ma akan menjagamu dengan sebaiknya hingga kau selamat dilahirkan.Semoga Allah permudahkan kehamilan Ma kali ini seperti dua kehamilan sebelum ini.Aamiin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan