Welcome Blog


Ahad, 23 Mac 2014

Zinc Complex Shaklee : 3 Kelebihan Untuk Kesuburan Lelaki

Topik kali ini tentang kesuburan lelaki.Niat saya untuk berkongsi ilmu.Berkongsi tentang kebaikan zink untuk lelaki.Di portal alamhamil.com Dr Ju ada menyarankan pengambilan zinc oleh suami adalah penting jika ingin mendapatkan zuriat.Saya kongsikan 3 manfaat Zinc Complex kepada lelaki yang bergelar suami..=)

1. Meningkatkan Kesihatan Seksual dan Tahap Testosteron 
Zinc ini dipanggil "the ultimate sex mineral" kerana  zinc mempengaruhi kesuburan lelaki, potensi, nafsu seks dan kesihatan seksual jangka panjang.Zinc adalah penting untuk pengeluaran sperma, dan kebanyakan kebanyakan sebab kenapa jumlah air mani menurun dan paras testosteron rendah adalah kerana bekalan zink rendah.Info menarik, setiap ejakulasi boleh mengeluarkan sehingga 5 miligram zinc atau hampir separuh daripada jumlah keperluan harian manusia. Jadi jika anda sedang merancang untuk menambah ahli kelaurga,zinc boleh membantu meningkatkan kesuburan anda.

2. Menguatkan sel sperma
Jika inginkan zuriat, adalah tidak memadai jika hanya mempunyai nafsu seks yang sihat dan sperma yang sihat dalam jumlah yang mencukupi.Tapi sperma tersebut perlulah mampu untuk bergerak dengan pantas.Sel sperma perlu kuat dan mempunyai ketahanan yang tinggi untuk berenang ke arah telur untuk menyuburkannya.Ketahanan dan kekuatan sel sperma yang rendah adalah salah satu punca utama ketidaksuburan lelaki.Kekurangan zinc boleh menyebabkan bacaan kekuatan sel sperma (sperm motility) di bawah 50% iaitu peratusan sperma yang bergerak ke hadapan kurang daripada separuh.

3. Mengurangkan Risiko Kanser Prostat
Zinc memainkan peranan penting dalam mengekalkan dan meningkatkan kesihatan prostat. Baru-baru ini, ahli-ahli sains di Universiti Johns Hopkins dan Perkhidmatan Penyelidikan Pertanian (cabang penyelidikan Jabatan Pertanian Amerika Syarikat) mendapati bahawa tisu prostat kanser mengandungi zinc yang sangat kurang berbanding daripada tisu organ yang sihat. Walaupun zinc terdapat dalam setiap organ, tisu dan sel dalam tubuh manusia, tetapi dalam badan lelaki, prostat mempunyai zinc lebih daripada mana-mana tisu lain kecuali tulang. Lelaki yang kurang kandungan zinc cenderung untuk mengalami pembesaran prostat (benign prostatic hyperplasia atau BPH) dan prostatis (radang prostat). Mereka juga mempunyai potensi mengidap kanser prostat yang lebih tinggi.

Lihat, betapa zinc memainkan peranan yang sangat penting untuk kesuburan lelaki. Satu lagi fakta menarik tentang zinc adalah zinc merupakan mineral penting yang membantu menghasilkan thyroid-releasing hormones atau TRH dalam otak, yang kemudiannya memberi isyarat pituitari untuk menghasilkan  thyroid-stimulating hormone (TSH). Pada lelaki, kegagalan untuk melakukannya juga menghasilkan tahap testosteron yang rendah.

Jadi, apa kata pertimbangkan pengambilan suplemen Zinc Complex jika anda merancang untuk mempunyai zuriat. Cadangan terbaik tentulah dari Shaklee atau untuk cadangan set kesuburan secara menyeluruh, suami dan isteri boleh mengambil set kesuburan yang  juga mengandungi suplemen Zinc Complex Shaklee.


Sumber artikel daripada http://nurulaziyana.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan