Welcome Blog


Sabtu, 5 April 2014

ESP Shaklee Soy Protein Untuk Body Builders

Hari ini saya ingin kongsikan info makanan tambahan terbaik khas untuk bodybuilders..Sebenarnya “pak sepupu” saya yang bertanyakan tentang makanan tambahan dari Shaklee untuk built up muscles..Setelah saya lakukan pembacaan dari online Bodybuilding Magazine dan sumber sumber ilmu yang yang lain saya sangat happy untuk berkongsi dengan anda semua, soy-protein terbukti secara saintifik memberi banyak kesan positif untuk membentuk otot!

Ini berita baik buat bodybuilder semua dan ini juga merupakan berita gembira untuk saya kerana Shaklee ada menyediakan protein soya terbaik..Pada tahun 1961, Dr.Shaklee telah berjaya mencipta protein segera iaitu salah satu rumusan pengasingan protein soya yang pertama dan kini Shaklee sebuah syarikat pengeluar makanan tambahan terulung telah berjaya menyediakan ESP Soy Protein Isolate Powder. 

Untuk kawan kawan yang belum mengenali Shaklee, Shaklee sangatlah teliti dan cerewet tentang mutu produknya, ESP contohnya hanya menggunakan soya yang terbaik, bukan GMO (genetic modified organism), bebas dari racun kimia, ianya sangat semulajadi, dijaga pemprosesan soya untuk dapatkan hasil terbaik untuk diserap oleh sistem badan manusia..Semua usaha ini bukanlah mudah memerlukan kos yang tinggi, kepakaran sainstifik,ujikaji berterusan dan Shaklee telah berjaya melakukannya..Jadi kawan kawan, bila saya katakan soya sumber terbaik untuk membina otot, anda carilah sumber soya yang tepat..=)

Ok , sebelum saya menulis tentang kelebihan kelebihan soya sebagai sumber protein segera untuk membina otot, saya kongsikan dulu tips tips ringkas yang mungkin anda bodybuilders dah tahu tapi mungkin tips tips ini berguna bagi kawan kawan yang baru memasang angan angan untuk membina dan membentuk badan..=)

  • Anda harus makan..Jangan tak makan!
  • Makan makanan yang kaya dengan protein seperti ayam, daging , telur, kekacang dan susu.
  • Mulakan mengangkat berat (weight training) termasuk dumbbell, barbell, squat, push up dan lunges..Lebih berkualiti jika anda daftarkan diri di gym dan dapatkan tunjuk ajar jurulatih yang pakar dan kelengkapan latihan yang cukup.
  • Pastikan anda mengambil post workout drink selepas melakukan latihan.
  • Berhati hati jangan overtrain - Latihan angkat berat memadai 45 minit, 3 kali seminggu..Boleh ditambah dengan senaman bercorak kardio..Larian (sprinting/ jogging 30 minit juga boleh membantu)..Overtrain berbahaya kerana boleh menyebabkan microscopic tears,otot koyak.
  • Never never give up, untuk dapatkan bentuk muscle yang diidamkan bukanlah mengambil masa seminggu dua, anda perlukan usaha yang berterusan..Dari apa yang saya baca dari pengalaman orang, 6 bulan tu paling cepat jadi don’t give up!
  • Tidur secukupnya.

Sumber artikel http://haikalhiyoko.blogspot.com

Bodybuilders segan nak order dengan saya???Tiada masalah anda boleh order dengan suami saya di 011-24189402..=)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan