Welcome Blog


Rabu, 13 Jun 2012

KPSL..=)

Kenaikan Pangkat Secara Lantikan (KPSL)

Mugkin anda tertanya-tanya apakah itu Kenaikan Pangkat Secara Lantikan atau secara ringkasnya KPSL.. Sebenarnya, Kenaikan Pangkat Secara Lantikan (KPSL) adalah merupakan kenaikan pangkat dari skim perkhidmatan yang rendah kepada skim perkhidmatan yang lebih tinggi tertakluk kepada syarat-syarat yang ditetapkan dalam skim perkhidmatan yang berkaitan melalui proses lantikan..

Maksudnya dari jawatan sekarang boleh dilantik ke jawatan yang lebih tinggi tanpa perlu meletakkan jawatan yang lama..
Selama 3 hari berturut-turut peperiksaan KPSL ini dijalankan..KPSL ini sedikit mencabar kerana semuanya dalam subjektif..Walaupun semua bahan bacaan dan rujukan boleh dibawa masuk ketika peperiksaan namun tak semua orang mempunyai kepantasan menulis yang sama..

Masa yang diberikan kadang-kadang tidak mencukupi walaupun dua jam untuk bahagian satu dan dua jam setengah untuk bahagian dua dan bahagian tiga..

Alhamdulillah,ini kali pertama aku dan suami mengambil KPSL ini..Ada rezeki dapatlah naik pangkat bersama-sama..Lulus KPSL ini dulu,kemudian akan dipanggil untuk temuduga jika terdapat kekosongan dan barulah dinaikkan pangkat..Kalau gagal,cuba lagi tahun depan..Nak kena tajamkan skil menulis dengan pantas ni..Hehehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan