Welcome Blog


Sabtu, 1 Februari 2014

KRISIS PENYEMBUHAN ATAU HEALING CRISIS

Pernahkah sesiapa yang consume apa-apa suplemen contohnya Shaklee ada rasa sakit atau keadaan yang tidak selesa?Jangan bimbang itu dinamakan Krisis Penyembuhan ataupun Healing Crisis..=)

Healing crisis adalah satu proses di mana badan mengalami satu keadaan untuk penyucian dan pembinaan semula.Ia digelar 'healing' (penyembuhan) kerana badan kita sedang sembuh dan akan menjadi lebih kuat.


Ianya disebut 'crisis' (krisis) kerana simptomnya kadang-kadang sangat dramatik dan boleh menyebabkan seseorang itu tidak selesa.Healing crisis adalah satu proses yang normal yang dialami oleh seseorang apabila mengubat secara semulajadi.JADI JANGAN BERHENTI MAKAN SUPLEMEN ANDA!!!

Pengambilan makanan bernutrisi tinggi (dalam kes ini suplemen Shaklee) membuatkan nutrien ini bertindakbalas dengan oksigen dan menjadikan sistem dalaman kita lebih cergas bekerja. Oleh yang demikian, tisu-tisu dan sel-sel mula membuang toksin.Jadi, mereka yang pertama kali mengambil nutrien bermutu ini akan mula berasa tak sedap badan,mungkin nak demam, sakit kepala, sakit pinggang, muntah-muntah dan sebagainya.Kenapakah proses pembuangan toksin boleh mendatangkan kesan sedemikian?

Sebenarnya ia bukan kesan sampingan sebaliknya tindakbalas normal dan sekiranya anda menghadapi krisis penyembuhan ia adalah petanda yang elok.Maknanya sistem badan anda mula bekerja untuk menjana sel-sel baru dalam tubuh.

Umpama sebuah tangki yang berkarat di bahagian dalamnya.Apabila dibersihkan maka keluarlah karat-karatnya,lalu tinggallah tangki yang bersih.Tubuh kita seperti tangki itu yang penuh dengan karat.Oleh itu, seperti karat-karat yang keluar bila dibersihkan,toksin dan benda bahaya akan keluar dari badan kita apabila kita mengambil suplemen.

Bagaimana cara untuk mengurangkan kesan healing crisis?
Seperti tangki di atas,bila nak kurangkan nampak kotor kelodak dan karat yang keluar kita alirkan air yang banyak agar ia cair.Begitulah juga dengan healing crisis.Perlu tambah kuantiti air yang diambil supaya kesan healing crisis dapat diatasi.

Jangan risau sekiranya anda mengalami krisis penyembuhan.Ia bukan satu petanda ketidakserasian atau badan anda tidak sesuai dengan Shaklee.Malah ia adalah petanda yang bagus..=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan