Welcome Blog


Rabu, 12 Februari 2014

Shaklee ada Kesan Sampingan?

Ramai pelanggan bertanya kepada saya adakah Shaklee mempunyai kesan sampingan dan ada juga di antaranya yang bertanya,adakah saya mengalami demam atau selesema ini disebabkan oleh pengambilan Shaklee. 

Bagi menjawab segala permasalahan dalam pemikiran anda, saya senaraikan apakah antara simptom yang anda akan alami tetapi bukan semua orang alami ketika consume Shaklee pada kali pertama.Saya juga mengalami simptom seperti berikut tapi Alhamdulillah pada peringkat awal sahaja.Selepas itu, sihat walafiat, segar-bugar jadinya..Sebenarnya ia bukanlah kesan sampingan tetapi ia dinamakan, HEALING CRISIS.

1. “Kencing saya berwarna kuning dan keruh apabila mengambil vitamin Shaklee”
Normal. Pengambilan vitamin yang mengandungi vitamin B akan merubah warna air kencing kerana kandungan komponen vitamin B (larut air) yang dikeluarkan melalui air kencing.

2. “Kepala saya jadi pening selepas mengambil Shaklee”
Normal.Healing crisis kerana kekurangan air dalam badan. Tingkatkan kuantiti air (paling kurang 3 Liter sehari).

3. “Susu saya jadi kuning/kehijauan selepas ambil Shaklee”
Normal.Kuning disebabkan vitamin B, hijau kerana kandungan klorofil dalam Alfalfa.

4. “Saya jadi lawas pulak lepas ambil Shaklee”
Normal.Alfalfa juga bertindak sebagai pelawas.

5. “Saya demam lepas ambil Shaklee tetapi suami saya sudah 3 hari demam”
Mungkin berjangkit demam suami atau memang nak demam.

6. “Period saya datang selepas ambil Shaklee”
Mungkin sudah sampai masanya untuk period.

7. “Badan saya makin lesu selepas ambil Shaklee”
Normal.Itu tanda healing crisis.Jadi banyakkan minum air kosong.

8. “Anak saya kurang menyusu selepas ambil Shaklee”
Normal.Bayi cepat kenyang kerana susu menjadi pekat dengan pengambilan suplemen Shaklee.

9. “Anak saya tidur lebih lama selepas saya ambil Shaklee”
Normal.Bila dah kenyang, bayi akan tidur lama.

Sumber dari Master Lyna Noh

Jadi, pada sesiapa yang terkena healing crisis atau proses penyembuhan ini jangan risau!Itu bukannya bermakna badan anda tidak serasi dengan Shaklee tapi badan anda sedang bertindak balas dan membina sistem imun serta detoks..Jadi apa yang anda perlu buat lakukan untuk mengurangkan kesan healing crisis ini ;

1) Minum air kosong secukupnya sebaiknya 3 hingga 4 liter sehari.Kalau biasa, 2 Liter,tambahkan menjadi 3 atau 4 Liter. 
2) Bersabar dan jangan terus menyalahkan pengedar bahawa Shaklee tidak berkesan,tidak serasi dan badan menjadi sakit-sakit.
3) Berdoa pada Allah semoga anda cepat sembuh daripada healing crisis dan suplemen Shaklee itu dapat diserap dalam badan dengan lancar.Minta segala hasrat dan tujuan sama ada ingin kurus,kulit cantik,berpantang dengan baik menggunakan suplemen Shaklee itu tercapai)

Saya mendoakan agar anda semua akan mendapat kebaikan daripada setiap penggunaan suplemen Shaklee yang terhebat ini..InsyaAllah..=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan